НАЈЧЕШЋА ПИТАЊА
1. Уговарање
По закону Републике Србије могуће је извршити уплату у страној валути уколико је реч о купопродаји непокретности уз постојање валидног документа односно код нотара овереног уговора/предуговора.
Поред трошка овере уговора/предуговора код нотара имате и трошак банкарских провизија, с обзиром да купопродајну цену исплаћујете са свог на инвеститоров рачун отворен у некој пословној банци. Да би вам ови трошкови били мањи најбоље је да отворите рачун у оној банци у којој је отворен инвеститоров рачун на који уплаћујете средства, уплатите своја средства на тај рачун и извршите трансакцију на инвеститоров рачун.
Наш сервисни центар ће вас благовремено обавештавати о свим битним променама у изградњи и важним роковима. Такође, ваш саветник продаје ће вам увек бити на располагању од првог сусрета презентације до усељења и њему ћете моћи да се обратите за сва питања.
2. Кредитирање
Да би вам банка одобрила кредит за куповину стана потребно је да испуњавате услове које банка поставља као што је висина плате, године старости, врста запослења… што бисте могли да проверите са банком и пре него што пронађете жељени стан. Уобичајено је да банка исплати средства из одобреног кредита након што на објекту у изградњи буде изведено минимално 80% предвиђених радова, али су могући и другачији аранжмани са банком при којима би средства из кредита била раније исплаћивана.
С обзиром да банка може да одобри кредит од највише 80% вредности некретнине, морате имати или учешће од минимум 20 % вредности непокретности или другу укњижену непокретност као средство обезбеђења.
Да би вам банка одобрила кредит обавезно уписује хипотеку на ваше непокретности било да је реч о стану који купујете или нека друга укњижена непокретност при чему је потребно да платите нотару оверу заложне изјаве којом се уписује хипотека као и накнаду за упис хипотеке Катастру непокретности. Уколико је услов банке да кредит буде осигуран код Националне корпорације за осигурање кредита (НКОСК) имате и трошак премије овог осигурања. Банка ће вам предочити тачне износе ових трошкова као и друге мање трошкове.
Можете се обратити нашим агентима продаје. Уколико су вам још увек потребне специфичне и допунске информације упутићемо вас на референта одговарајуће банке.
Пре предаје захтева за добијање кредита потребно је да извршите процену вредности и степен изграђености стана који купујете. У то име ангажујете проценитеља са списка пословне банке од које узимате кредит. За процену непокретности потребна вам је одређена документација коју шаљемо вашем изабраном проценитељу на основу његове спецификације. Извештај о процени стана предајете банци приликом подношења захтева за одобрење кредита.
Након што вас банка обавести да вам је одобрен кредит потребно је да код нотара оверите Заложну изјаву којом банка уписује хипотеку на предметни стан и уговор о купопродаји. Након што поднесете Захтев за упис хипотеке и Заложну изјаву надлежном Катастру непокретности и Катастар изда Решење о упису хипотеке, банка ће вас позвати да потпишете Уговор о кредиту и пустити средства на рачун инвеститора.
3. Примопредаја
Након што инвеститор добије Позитивно мишљење о техничком пријему објекта које издаје лиценцирана институција могуће је уселити објекат. Благовремено ћете добити позив за усељење уз услов да је стан исплаћен у целости.
На дан примопредаје стана потписује се Записник о примопредаји непокретности којим је тачно дефинисано шта вам инвеститор предаје. Поред стана бележи се колико кључева и/или приступних картица преузимате, гарантне листове за уграђене уређаје и сл.
Попунићете Листу недостатака у којој ћете навести шта је то што сматрате пропустом. Уколико стручна комисија утврди да је у питању материјални недостатак, приступиће његовом отклањању у најкраћем могућем року.
4. Помоћ након усељења
Трудимо се да вам усељење у нови дом максимално олакшамо како бисте створили дом на који ћете бити поноси. Од првог тренутка када вам предамо кључеве и када први пут крочите у свој нови дом, ми ћемо се побринути да вам пружимо најбољу могућу подршку.
Даћемо вам информације које се тичу ваших даљих корака у вези са преузимањем свих права и обавеза на стану. Затим инструкције у вези са одржавањем самог стана и уређаја. Такође добићете и обавештење које се тиче чишћења и одржавања заједничких делова објекта, његових техничких система и зелених површина, као и информације о правним обавезама у вези са становањем, управљањем зградом и њеним фондовима.
Имаћете прилику да се упознате са свим материјалима, опремом и уређајима које уграђујемо у стан било кроз каталоге и презентације или узорке које ћемо вам показати. Посета стану пре завршетка изградње због ваше безбедности и организације градилишта није могућа.
Сем избора керамике за кухињу и купатило између две понуђене опције неће бити могуће уводити даље измене пре примопредаје стана. Након пројектовања основа, пројекат се ревидира још неколико пута од стране више инжењера грађевинске и архитектонске струке, представника продаје и маркетинга, тако да искрено верујемо да је решење које нудимо оптимално, и да би свака измена утицала на функционалност и естетику стана.
Све измене које изводите у стану морају бити реализоване у складу са важећим законима и прописима. Уколико нисте сигурни која је процедура можете се обратити facility менаџеру објекта или Општини Нови Београд.
Позовите службу одржавања објекта/менаџера објекта/управника зграде.
Недостатком се сматра непоштовање и/или неиспуњење стандардних норми које се тичу материјала, опреме и грађевинских радова.
Незнатни материјални недостаци који не утичу на функционалност и који не могу да узрокују даљу штету и пропадање других ствари. Затим, оштећења настала небригом, неадекватним руковањем, руковањем супротно инструкцијама произвођача, ситне пукотине настале нормалним слегањем објекта, стварање конденза и буђи узроковано неадекватним вентилирањем просторија…
У првом периоду након изградње, потребно је да се зидови потпуно осуше, с обзиром да су у изградњи искоришћене хиљаде и хиљаде литара воде. Како се зидови суше могућа је појава конденза на стаклима и спољним зидовима. Појаву конденза можете спречити свакодневним проветравањем читавог стана, а нарочити просторија у којима сушите веш и кувате. Током овог периода могу се појавити и мале пукотине које не утичу на стабилност и коришћење стана и сасвим је нормална појава, а можете их санирати приликом поновног кречења и уређења.
Како сматрамо да је неопходно да комплекс има професионално одржавање и професионалног управника чијим ћете ангажовањем олакшати своје становање а у великој мери одржавати вредност своје инвестиције, обезбедили смо вам понуде за одржавање насеља које би подразумевало:
– професионалног управника
– call center 24/7
– одржавање техничких система и редовне законске прегледе
– чишћење објекта и дворишта
– одржавање зеленила
– чишћење снега…
све за месечну накнаду у износу од оквирно 0,3€/м2 стана и 6€ за гаражно место
Савет станара одлучује да ли постоји потреба да се ангажује физичко-техничко обезбеђење 24/7. Ми ћемо прибавити и предочити понуде компанија које се баве овом делатношћу, а обезбедићемо и неопходну инфраструктуру.
НАЈЧЕШЋА ПИТАЊА
1. Резервисање стана
Наш агент ће уписати резервацију и повући стан из продаје, с тим да у року од највише 3 дана имате обавезу да потпишете уговор о резервацији и уплатите резервацију.
У зависности од величине стана који купујете може бити 2.000€ за мање, двособне станове и 3.000€ за веће, трособне и четворособне станове.
Резервацију плаћате на основу уговора о резервацији који потписујемо пре уплате резервације. Овим уговором се дефинише трајање резервације као и услови њеног евентуалног продужења.
Износ резервације се не враћа, већ се сматра делом купопродајне цене. У случају да не дође до реализације купопродаје, Уговором о резервацији дефинисани су случајеви у којима се резервација враћа, а у којима не.
Наш сервисни центар ће вас благовремено обавештавати о свим битним променама у изградњи и важним роковима. Такође, ваш саветник продаје ће вам увек бити на располагању од првог сусрета презентације до усељења и њему ћете моћи да се обратите за сва питања.
2. Уговарање
Када обезбедимо грађевинску дозволу у оквиру обједињене процедуре могуће је код нотара оверити предуговор у виду јавнобележничког записа. Купац сноси трошкове овере код нотара.
По закону Републике Србије могуће је извршити уплату у страној валути уколико је реч о купопродаји непокретности уз постојање валидног документа односно код нотара овереног уговора/предуговора.
Поред трошка овере уговора/предуговора код нотара имате и трошак банкарских провизија, с обзиром да купопродајну цену исплаћујете са свог на инвеститоров рачун отворен у некој пословној банци. Да би вам ови трошкови били мањи најбоље је да отворите рачун у оној банци у којој је отворен инвеститоров рачун на који уплаћујете средства, уплатите своја средства на тај рачун и извршите трансакцију на инвеститоров рачун.
3. Кредитирање
Да би вам банка одобрила кредит за куповину стана потребно је да испуњавате услове које банка поставља као што је висина плате, године старости, врста запослења… што бисте могли да проверите са банком и пре него што пронађете жељени стан. Уобичајено је да банка исплати средства из одобреног кредита након што на објекту у изградњи буде изведено минимално 80% предвиђених радова, али су могући и другачији аранжмани са банком при којима би средства из кредита била раније исплаћивана.
С обзиром да банка може да одобри кредит од највише 80% вредности некретнине, морате имати или учешће од минимум 20 % вредности непокретности или другу укњижену непокретност као средство обезбеђења.
Да би вам банка одобрила кредит обавезно уписује хипотеку на ваше непокретности било да је реч о стану који купујете или нека друга укњижена непокретност при чему је потребно да платите нотару оверу заложне изјаве којом се уписује хипотека као и накнаду за упис хипотеке Катастру непокретности. Уколико је услов банке да кредит буде осигуран код Националне корпорације за осигурање кредита (НКОСК) имате и трошак премије овог осигурања. Банка ће вам предочити тачне износе ових трошкова као и друге мање трошкове.
Можете се обратити нашим агентима продаје. Уколико су вам још увек потребне специфичне и допунске информације упутићемо вас на референта одговарајуће банке.
Пре предаје захтева за добијање кредита потребно је да извршите процену вредности и степен изграђености стана који купујете. У то име ангажујете проценитеља са списка пословне банке од које узимате кредит. За процену непокретности потребна вам је одређена документација коју шаљемо вашем изабраном проценитељу на основу његове спецификације. Извештај о процени стана предајете банци приликом подношења захтева за одобрење кредита.
Након што вас банка обавести да вам је одобрен кредит потребно је да код нотара оверите Заложну изјаву којом банка уписује хипотеку на предметни стан и уговор о купопродаји. Након што поднесете Захтев за упис хипотеке и Заложну изјаву надлежном Катастру непокретности и Катастар изда Решење о упису хипотеке, банка ће вас позвати да потпишете Уговор о кредиту и пустити средства на рачун инвеститора.
4. Примопредаја
Након што инвеститор добије Позитивно мишљење о техничком пријему објекта које издаје лиценцирана институција могуће је уселити објекат. Благовремено ћете добити позив за усељење уз услов да је стан исплаћен у целости.
На дан примопредаје стана потписује се Записник о примопредаји непокретности којим је тачно дефинисано шта вам инвеститор предаје. Поред стана бележи се колико кључева и/или приступних картица преузимате, гарантне листове за уграђене уређаје и сл.
Попунићете Листу недостатака у којој ћете навести шта је то што сматрате пропустом. Уколико стручна комисија утврди да је у питању материјални недостатак, приступиће његовом отклањању у најкраћем могућем року.
5. Помоћ након усељења
Трудимо се да вам усељење у нови дом максимално олакшамо како бисте створили дом на који ћете бити поноси. Од првог тренутка када вам предамо кључеве и када први пут крочите у свој нови дом, ми ћемо се побринути да вам пружимо најбољу могућу подршку.
Даћемо вам информације које се тичу ваших даљих корака у вези са преузимањем свих права и обавеза на стану. Затим инструкције у вези са одржавањем самог стана и уређаја. Такође добићете и обавештење које се тиче чишћења и одржавања заједничких делова објекта, његових техничких система и зелених површина, као и информације о правним обавезама у вези са становањем, управљањем зградом и њеним фондовима.
Имаћете прилику да се упознате са свим материјалима, опремом и уређајима које уграђујемо у стан било кроз каталоге и презентације или узорке које ћемо вам показати. Посета стану пре завршетка изградње због ваше безбедности и организације градилишта није могућа.
Сем избора керамике за кухињу и купатило између две понуђене опције неће бити могуће уводити даље измене пре примопредаје стана. Након пројектовања основа, пројекат се ревидира још неколико пута од стране више инжењера грађевинске и архитектонске струке, представника продаје и маркетинга, тако да искрено верујемо да је решење које нудимо оптимално, и да би свака измена утицала на функционалност и естетику стана.
Све измене које изводите у стану морају бити реализоване у складу са важећим законима и прописима. Уколико нисте сигурни која је процедура можете се обратити facility менаџеру објекта или Општини Нови Београд.
Позовите службу одржавања објекта/менаџера објекта/управника зграде.
Недостатком се сматра непоштовање и/или неиспуњење стандардних норми које се тичу материјала, опреме и грађевинских радова.
Незнатни материјални недостаци који не утичу на функционалност и који не могу да узрокују даљу штету и пропадање других ствари. Затим, оштећења настала небригом, неадекватним руковањем, руковањем супротно инструкцијама произвођача, ситне пукотине настале нормалним слегањем објекта, стварање конденза и буђи узроковано неадекватним вентилирањем просторија…
У првом периоду након изградње, потребно је да се зидови потпуно осуше, с обзиром да су у изградњи искоришћене хиљаде и хиљаде литара воде. Како се зидови суше могућа је појава конденза на стаклима и спољним зидовима. Појаву конденза можете спречити свакодневним проветравањем читавог стана, а нарочити просторија у којима сушите веш и кувате. Током овог периода могу се појавити и мале пукотине које не утичу на стабилност и коришћење стана и сасвим је нормална појава, а можете их санирати приликом поновног кречења и уређења.
Како сматрамо да је неопходно да комплекс има професионално одржавање и професионалног управника чијим ћете ангажовањем олакшати своје становање а у великој мери одржавати вредност своје инвестиције, обезбедили смо вам понуде за одржавање насеља које би подразумевало:
– професионалног управника
– call center 24/7
– одржавање техничких система и редовне законске прегледе
– чишћење објекта и дворишта
– одржавање зеленила
– чишћење снега…
све за месечну накнаду у износу од оквирно 0,3€/м2 стана и 6€ за гаражно место
Савет станара одлучује да ли постоји потреба да се ангажује физичко-техничко обезбеђење 24/7. Ми ћемо прибавити и предочити понуде компанија које се баве овом делатношћу, а обезбедићемо и неопходну инфраструктуру.